• 95 578 Ft
  • D 584 Ft
  • 100 633 Ft

Így fér el 26 autómárka egymás mellett: Duna Autó interjú

Hogy működhet hatékonyan 21 márkakereskedés egy helyen?

A Duna Autó több, mint egy kereskedés: valódi Autóvárost hoztak létre tekintélyes Zay utcai telephelyükön, ahol 21 márkakereskedés és 26 márkaszerviz található meg egy helyen. Varjas Ádám kereskedelmi igazgatót és Simon Péter műszaki igazgatót többek között a cég stratégiájáról, az ügyfelek kedvenceiről, autópiaci trendekről és elektromobilitásról kérdeztük.

A Duna Autó Zay utcai telephelye, az Autóváros madártávlatból.

Sokrétű megoldás érdekkonfliktus nélkül

Országos hálózat helyett a Duna Autó egy helyszínen hozott létre 21 márkakereskedést. Mi volt a koncepció egy ilyen grandiózus telephely kialakítása mögött? Milyen előnyeit tapasztaljátok a hétköznapokban?

A célunk az volt, hogy egy helyen biztosítsunk minél szélesebb kínálatot, ezzel megkönnyítve a vásárlók döntését. A Duna Autó telephelyén a családi autótól a kisautóig minden megtalálható, és ami a legnagyobb előnyünk, hogy mindezt a fent említett márka kínálatból.

A több márka egy helyen való jelenléte sokrétű megoldásokat biztosít, érdekkonfliktus nélkül.

Még egy kicsit az Autóváros kiterjedésénél maradva, engedjetek be a kulisszák mögé: hogyan működtettek egy ekkora intézményt hatékonyan? Hány értékesítő dolgozik nálatok, hány ügyfelet tudtok kiszolgálni?

Több mint 300 munkatársunk dolgozik azon, hogy a lehető leghatékonyabb szolgáltatást nyújtsuk. A hatékonyságunk kulcsa abban rejlik, hogy minden területen a megfelelő szakember dolgozik. Mivel rengeteg márkával foglalkozunk, óriási tudás halmozódott fel nálunk, ami az ügyfélkiszolgálás minőségén is érződik. Fontos megjegyeznünk, hogy minden területnek megvan a saját vezetője, így tiszta átlátható folyamatokkal dolgozunk. 2024-es évben több, mint 5000 autót értékesítettünk.

Kapcsolódó cikk
Kapcsolódó cikk
  • 2025.03.17.
  • 8 perc olvasási idő

Mi alapján választjátok ki a márkákat, amiket forgalmaztok vagy szervizeltek?

Az autómárkák kiválasztása történelmileg is alakult. Például a Volvo esetében a telephelyünk egykor Volán-telephely volt, ahol Kamazokat üzemeltettek és szervizeltek. Ezt a tevékenységet bővítettük Volvo teherautókkal, majd később a teherautók helyett a személyautó felé fordultunk. A személyautók értékesítése ezzel vált hangsúlyossá, hiszen a nagyközönség számára ez volt a fő irány. Az utóbbi pár évben stratégiai célként megfogalmaztuk a keleti nyitást, és hazánkban elsőként kezdtünk forgalmazni kínai gyártók termékeit, mint az MG, BYD, Farizon.

Márkaspecifikus szerviz és Tesla Approved Body Shop

Bővebben a szerviz szolgáltatásról: az általatok forgalmazott márkákat mind szervizelitek is? Illetve: csak azokat szervizelitek, vagy működik márkafüggetlen szerviz is?

Az általunk forgalmazott márkákat mind szervizeljük, és kizárólag márkaspecifikus szervizszolgáltatást nyújtunk. Ugyanakkor vannak márkáink, amiket értékesíteni nem értékesítünk, viszont szervizelünk, ilyen például a VW márkaszerviz, vagy a Tesla által hitelesített karosszéria műhely is. Hiszünk abban, hogy a legmagasabb színvonalú karbantartás és javítás a mélyreható márkaismereten alapul, ezért szerelőink mindegyike az adott márkára specializálódott. Ez biztosítja, hogy ügyfeleink a lehető legprecízebb szervizszolgálatatást kapják járművük számára. 

A Tesla híresen nem engedi ki a kezéből az értékesítést, valamint úgy hirdetik az autóikat, mint amit arra terveztek, hogy ne kelljen szervizbe menni velük. Hogy lett a Duna Autó mégis hivatalos Tesla szerviz? Mit jelent ez pontosan, milyen feltételeknek kellett megfelelni ehhez a minősítéshez?

Nem vagyunk hivatalos Tesla szerviz, hanem Tesla Approved Body Shop, azaz karosszériás üzem.

Azért esett ránk a választás, mert az ország egyik legnagyobb karosszériaműhelye található nálunk. Az infrastruktúránk, a műhelyfelszereltségünk és a szakértelmünk miatt kaptuk ezt a minősítést, amelyet komoly betanítási időszak és megfelelési rendszer előzött meg.

A Tesla a saját festék beszállítóját is megkérdezte, hogy kit tart alkalmasnak a régióban az újdonságnak számító technológiák (ragasztás, aluminium, elektromos üzem) javítására és minket ajánlottak.

Népszerűek a SUV-ok, csökken a dízelek népszerűsége

Mit tapasztaltok, mennyire nyitottak az ügyfelek az értékesítők tanácsaira? Inkább konkrét szándékkal mennek, vagy igénylik az iránymutatást?

Az ügyfelek nagy része konkrét elképzeléssel érkezik, mivel ma már az internet ebben sokat segít. Általában egy adott modell iránt érdeklődnek, viszont az igényfelmérés után gyakran előfordul, hogy személyre szabott javaslatot kapnak, és végül egy teljesen más autó mellett döntenek.

Ennek az ellenkezője is gyakori, hogy nincs határozott elképzelése a vevőnek, ilyenkor márkafüggetlen tanácsadónk segíti a kiválasztási folyamatban. Természetesen vannak olyan vásárlók is, akik határozott döntéssel érkeznek, és azzal is távoznak. Összességében az ügyfelek azért a legtöbb esetben nyitottak a tanácsokra, amit szakembereinktől kapnak.

Kapcsolódó cikk
Kapcsolódó cikk
  • 2025.03.20.
  • 8 perc olvasási idő

A Duna Autó ügyfelein keresztül ti láttok trendeket, legnépszerűbb modelleket, márkákat? Kiemelkedik népszerűségben valamelyik márka, esetleg valamelyik hajtáslánc-típus?

Nemcsak modellek és márkák, a különböző hajtásláncok, hanem még a színek tekintetében is vannak egyértelmű trendek, amit CRM-rendszerünk segítségével követünk.

A SUV-ok népszerűsége töretlenül nő az elmúlt években. Az elektromos autók iránti kereslet erősen pályázatfüggő – amikor támogatások elérhetők, az érdeklődés megugrik. A dízelek egyre kevésbé keresettek, míg a hibridekre úgyszintén folyamatosan nő a kereslet.

Céges autók

A Duna Autónál cégeket is kiszolgáltok flotta tanácsadás, értékesítés, kezelés szolgáltatásokkal. Milyen különbséget láttok a magánszemély és a céges ügyfelek igényei, elvárásai terén? Melyik márkából adtok el a legtöbbet céges ügyfeleknek?

A flottaértékesítésben stabilan népszerűek a Škoda, Kia, Hyundai, Suzuki és Renault modellek. Egyre több cég szabályzatában válik kötelezővé a tisztán elektromos hajtású autók beszerzése, ahol már érezhető márka átrendeződés. Sok cégautó szabályzat nem preferálja a SUV-okat, ezért a flottavásárlók inkább kombikat keresnek. 

Magánszemélyek körében viszont a SUV a legnépszerűbb kategória most 2025-ben. A flottavásárlók döntésénél, márka kiválasztásánál az üzemeltetési költségek elsődleges szerepet kapnak, míg a magánszemélyek inkább érzelmi alapon döntenek. Az egyedi flottakedvezmények és a gyorsan elérhető készletek erősen befolyásolják a döntéseket.

Elektromobilitás 

A Duna Watt a Duna Autó energetikai üzletága, ami többek között elektromosautó-töltők értékesítésével foglalkozik. A weboldal szerint ezek lakossági és üzleti felhasználásra is alkalmasak – melyik célra nagyobb a kereslet?

Számos AC töltőt értékesítünk lakossági ügyfeleknek, akik családi házaik udvarán vagy társasházakban telepítik azokat. Emellett jelentős a céges vásárlások aránya is, például önkormányzatok, szállodák, valamint kis- és középvállalkozások részéről. Jelenleg nagy érdeklődés mutatkozik a nagyteljesítményű gyorstöltők iránt is, mivel elérhető egy állami támogatási pályázat a telepítésükre. Ugyanakkor, mivel a DC töltőket jellemzően pályázati forrásokból finanszírozzák, a beszerzési folyamat lényegesen hosszabb, mint az AC töltők esetében.

Kapcsolódó cikk

Mit tapasztaltok, az elektromos autók iránt érdeklődő ügyfelek mennyire tudatosak a töltési megoldásokkal kapcsolatban? Például mire eljutnak a márkakereskedésbe, már tudják, hol fogják tölteni az autójukat, keresik a töltőt otthonra?

Az elektromos autók vásárlói két csoportra oszthatók véleményünk szerint. Az egyik már használ elektromos autót, ők tisztában vannak a töltési lehetőségekkel és a működtetéssel. A másik csoport azok, akik most szeretnének elektromos autót vásárolni.

A vásárlók jelentős része rendelkezik napelemmel, így az elektromos autó nemcsak a mobilitást, hanem a napelemek által megtermelt „ingyen” energia ideális felhasználását is szolgálja.

Melyik elektromos autó a legnépszerűbb jelenleg?

Tavaly a BYD modelljei és a Volvo EX30 voltak a legnépszerűbbek nálunk. Idén élesedik a verseny, újabb és újabb modellek érkezésével és most már a tisztán elektromos hajtású autóknál is elmondható, hogy minden vásárlói igényt ki tudunk szolgálni.