• 95 579 Ft
  • D 594.3 Ft
  • 100 633.6 Ft

Elrontották az elektromos autózás marketingjét? – beszélgetés az AutóSámánnal

A Használtautó.hu GT legutóbbi vendége Bertalan Gábor, az AutóSámán volt.

Legutóbbi autópiaci podcast adásunk vendége Bertalan Gábor, az AutóSámán volt. Gábort saját kedvenc autós élményeiről, karrierjéről, és az elektromos autózás marketingjéről kérdezte Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu brand menedzsere. 

Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu brand managere és Bertalan Gábor, AutóSámán.

A beszélgetés felvétele

A Használtautó.hu GT adását megtalálod YouTube csatornánkon, a Spotify-on, vagy meghallgathatod az alábbi lejátszóra kattintva:

Ki is az az AutóSámán?

Bár az AutóSámán név roppant rejtélyesnek hangzik, Gábor márkaneve mögött hétköznapi a sztori: egy telefonos játékban Gábor játékostársai nevezték Sámánnak. Ebből született az AutóSámán, amivel Gábor felépítette videós karrierjét.

A legrosszabb autó, amit valaha tesztelt a Lada Kalina Cross volt. Legjobbat persze nehezebb kiemelnie, de a top háromban a BMW M3 Touring, a Volkswagen e-UP és a Mercedes-AMG GT végezne. Ha pedig egyetlen egy autót kellene ajánlania, akkor az bármelyik hibrid Toyota lenne. 

Változott-e az autókhoz való hozzáállása, mióta elkezdett tartalmat készíteni róluk?

“Alapvetően köztem és az autó között van egy hosszútávú, mély szerelem. De mindannyian változunk, az autók is és én is, és néha azért vannak mélypontjaink.”

– vallotta be Gábor.

Rossz az elektromos autózás kommunikációja?

Az elektromos autókkal kapcsolatban elterjedt üzenet, hogy azok használata környezetbarátabb, fenntarthatóbb, így a benzines vagy dízel autókról a villanyautókra való áttérés jelentheti a Földünk megóvásának kulcsát. Gábor szerint hiba volt a környezetvédelem zászlajára tűzni az elektromos autózást, hiszen sokak szemében ez pont a visszájára sült el.

“Az a felütés, hogy ez lesz a megoldás, ez minden környezetvédelmi problémát majd meg fog oldani, felül fog írni, ez hibás.”

– mondta Gábor a beszélgetés során. Szerinte az EV-k marketingje során inkább a kényelmi funkciókat kellett volna kiemelni.

“Nagyon kényelmes dolog, én nagyon szeretem. Csöndes, nyomatékos, jól érzed magad benne, fejlett, távolról tudod vezérelni, felfűteni, lehűteni. És ami a legfontosabb: mi érdekli az embereket? Hogy milyen a matek.” – meséli az AutóSámán, aki saját bevallása szerint négy év elektromos autózással a háta mögött havonta körülbelül 150 ezer forintot spórol üzemanyagon.

Kapcsolódó cikk
Kapcsolódó cikk
  • 2025.02.06.
  • 4 perc olvasási idő

Kinek éri meg EV-be ülni? 

Az elektromos autó azoknak szuper megoldás, akik általában kisebb vagy közepes távokat tesznek meg. Aki rendszeresen több száz kilométereket autózik, annak valószínűleg nem ez lesz a legjobb megoldás (bár, ahogy Gábor mesélte, számára a több országon átívelő kocsikázás is kifejezetten kényelmes és jó élmény volt elektromos autóval).

Aki elektromos autó vásárlásán gondolkodik, annak számolnia kell a beruházási költséggel, ami csak később térül meg az üzemanyagárban. A legnagyobb megtérülést pedig akkor érhetjük el, ha rendelkezünk otthon kiépített infrastruktúrával.  

“Az első és legfontosabb, hogy tudd otthon vagy a munkahelyen tölteni az autót, mert ha ez nincs meg akkor csak egy nyűg és nyavaja lesz az egész. Ha van napelemed, még jobb”

– tette hozzá Gábor.

Mit tud a Tesla?

Gábor szerint a Tesla, mint jelenség érdekes. “Ez a cég 13 évvel ezelőtt felforgatta a teljes autógyártást,” – mondta az AutóSámán, aki viszont magát az autót középszerűnek gondolja. 

Kapcsolódó cikk

Lőcsei Dániel szerint pedig bár a Tesla kétségtelenül élen jár az elektromobilitás terén, de a sok jó mellett hátrányt is hozott magával. Példának hozta fel a monitort, melyet most már több márka is előszeretettel alkalmaz, mint kényelmi funkciót. Pedig sok esetben a nyomógombok sokkal praktikusabbak. 

Ezt a “Tesla-hatást”, amikor a nyomógombokat felváltja egy kijelzőn található menürendszer, a legbosszantóbb funkciók között említette Gábor. De Dániel ilyen irányú kérdésére felmerült a fáradságfigyelő és táblafelismerő rendszer is, a legidegesítőbb dolog pedig az AutóSámán szerint egyértelműen a kamu kipufogó.