Januárban megelőzték az elektromos autók a hibrideket
2025. januári autópiaci adatok a Használtautó.hu lencséjén keresztül.
Az év eleje általános növekedést hozott a használt autók piacán, ezzel párhuzamosan az átlagárak is emelkedtek – kivéve az elektromos autók esetében. A Használtautó.hu szakértője megnézte, az elmúlt év első hónapjához viszonyítva hogyan alakultak a 2025. januári autópiaci adatok.

Érdeklődés hajtásláncok szerint
A Használtautó.hu adatai alapján a hajtásláncok rangsorát magabiztosan a benzines autók vezetik, amik iránt összesen 312 ezren érdeklődtek az év első hónapjában. Második helyen továbbra is a dízelautók foglalnak helyet 236 ezer érdeklődővel, majd – a 2024 januári adatoktól eltérően – idén az elektromos autók kerültek a dobogó harmadik fokára, letaszítva a hibrideket. Előbbiek iránt 30 ezren érdeklődtek, utóbbiak után csak 26 ezren.
„A januári keresleti adatok jelentős változásokat mutatnak az előző év azonos időszakához képest. Az elektromos autók iránti érdeklődés idén először megelőzte a hibrideket, miközben a benzines (+1,6%) és dízel (+1,3%) hajtásláncok továbbra is toronymagasan a legnépszerűbbek. Az elektromos modellek iránti kereslet egy év alatt 40%-kal nőtt, míg a hibrideké „csupán” 19%-kal emelkedett.”
– mondta el Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.

Az autóállomány átlagéletkora
A Használtautó.hu-n meghirdetett autók átlagéletkora minimálisan növekedett, ez számokban kifejezve a benzines autók esetében 13,5, dízeleknél 12,2, elektromos autóknál 3,6, a hibrideknél pedig 4,3 évet jelent.

Csökkent az elektromos autók átlagára
Érdekesség, hogy ugyan a legnépszerűbb hajtásláncok esetében emelkedtek az átlagárak, az elektromos autókat ez nem érintette. Sőt, idén januárban olcsóbban kaphatunk használt elektromos autót, mint 2024 ugyanezen hónapjában.
„A fokozott érdeklődés hatására az elektromos autók piaci készletének értéke csaknem 7,6%-kal csökkent, míg a többi hajtáslánc esetében minimális növekedés volt tapasztalható”
– emelte ki Koralewsky Márk.
Az elektromos járművek elterjedésének gátja a magas árak mellett a megfelelően kiterjedt töltőhálózat hiánya és a vámháború is. Utóbbi az Európai Unió által a kínai elektromos autókra kivetett kiegyenlítő büntetővámokra utal. Ezek célja, hogy megakadályozzák az olcsó, kínai állami támogatással gyártott elektromos autók EU-ba irányuló dömpingjét.
Kapcsolódó videós podcast adás
A villanyautók árainak csökkenését és az irántuk mért érdeklődést már 2024. októberében is vizsgáltuk. Hallgasd meg a Használtautó.hu GT kapcsolódó adását a YouTube-on, Spotify-on, vagy az alábbi lejátszón keresztül: