• 95 579 Ft
  • D 594.3 Ft
  • 100 633.6 Ft

Elektromos autózásról Horváth Andrással: Kinek éri meg, és mit hoz a jövő?

Kína előretörése, András kedvencei és 10+ éves használt villanyautók a Használtautó.hu GT friss adásának témái.

A Használtautó.hu GT legutóbbi adásában Horváth Andrással beszéltük ki, hogy milyen elektromos autót érdemes venni, mi volt a kedvenc autója, amit eddig vezetett és melyik márka fogja megnyerni az elektromobilitási-versenyt!

A podcast elérhetősége

A teljes adást megtalálod YouTube-csatornánkon, Spotify-on, vagy az alábbi lejátszóra kattintva:

Kinek éri meg elektromos autóra váltani?

A kulcskérdés, hogy kiknek való az elektromos autó. András szerint elsősorban azoknak érdemes váltani, akik biztosak abban, hogy az elektromos autó megfelel a mindennapi igényeiknek. De mit is jelent ez?

A villanyautó leginkább azoknak lesz ideális, akik rövid távokat tesznek meg naponta, és rendelkezésükre áll otthoni töltési lehetőség. Különösen előnyös, ha ez napelemről történhet. 

Ezzel szemben, aki rendszeresen hosszabb távokat utazik, annak jelenleg kevésbé praktikus megoldás az elektromos autó, elsősorban a töltőpontok korlátozott száma miatt.

Kapcsolódó cikk

Örök kedvencek és ajánlások

András kedvencei között szerepel a Porsche Taycan, a Hyundai Ioniq 5 és a BMW i4, de összességében a Tesla Model 3-at ajánlja leginkább.

Bár a Tesla bizonyos területeken (például az akkumulátortechnológiában) már nem számít piacvezetőnek, a szakember a Supercharger-töltőhálózat és a jól működő szoftver miatt továbbra is kiváló választásnak tartja. Ár-érték arányban szerinte jelenleg is az egyik legjobb opció.

A kisebb, városi autók piacán szélesebb a választék, így második autónak különösen alkalmasak lehetnek például a Citroën ë-C3, a Renault 5 vagy akár a Fiat Panda elektromos változatai.

Arra a kérdésre, hogy melyik jelenleg a legjobb vétel, András szerint nincs egyértelmű válasz. Bár a Tesla ott van a legjobbak között, szerinte nincs tökéletes autó. Mindenkinek más szempontok a fontosak.

Hogy egy fontos tulajdonságot kiemeljen, András a töltési sebességet említi: „Az összes 800 voltos autó nagyon jó” – hangsúlyozza. Elektromos autónál, főleg hosszabb utakon egyáltalán nem mindegy, hogy akár 20 perc alatt feltölthető a jármű vagy hosszasan kell várakozni a töltőállomások mellett.

Megéri 10 éves elektromos autót venni?

A legnépszerűbb modellek közé tartozik a Tesla Model 3, a BMW i3, a Nissan Leaf, a Hyundai Kona, a Renault Zoe és a Dacia Spring. De vajon megéri 10 éves vagy annál idősebb elektromos autót vásárolni?

András szerint a BMW i3 mindenképpen jó választás, csakúgy, mint a Renault Zoe és a Dacia Spring. A Nissan Leaf esetében viszont érdemes óvatosnak lenni, mert ennél a típusnál gyakrabban előfordulhat akkumulátorprobléma.

Kapcsolódó cikk
Kapcsolódó cikk
  • 2025.08.18.
  • 3 perc olvasási idő

Kínai előretörés és japán lemaradás

András szerint a kínai gyártók előretörése jelentős hatással lesz az elektromos autók piacára. Ez végső soron a vásárlóknak kedvez. Kína vezető szerepet tölt be az akkumulátor-, napelem-, inverter- és félvezetőgyártásban, és kiváló minőségű elektromos autóival hamarosan elhúzhat a versenytársak mellett. A szakértő szerint jó példa erre a BYD Seal.

Ezzel szemben a japán gyártók (mint a Toyota vagy a Mazda) lemaradtak, mert túl sokáig ragaszkodtak a hibridekhez és a hidrogéntechnológiához. András szerint a hidrogénhajtás személyautók esetében nem hatékony, mivel a szén-dioxid-kibocsátásuk hasonló lehet a belső égésűekéhez.

Ráadásul egy hidrogénkút kiépítése mintegy 1,5 milliárd forintba kerül, míg egy villámtöltőé (hálózatfejlesztéssel együtt) körülbelül 350 millió forintba.

Ha megjött a kedved, hogy használt vagy új elektromos autóba ülj, nézz szét a Használtautó.hu kínálatában: