Idén lassulhat a hazai autópark öregedése
Hiába növekszik az állomány átlagéletkora, mégis egyre többen vásárolnának használt gépjárművet.
A Használtautó.hu eddigi 2025-ös adatai alapján ismét növekedett a használt autók átlagéletkora tavalyhoz képest. A növekedés mértéke azonban lassult, ami pozitív fejlemény, főleg, hogy közben a használt autók iránti kereslet folyamatosan nő.

Így alakul a meghirdetett autók átlagéletkora
A portál 2025 első két hónapjában vizsgálta meg a meghirdetett autók átlagéletkorának növekedését, hajtásláncok szerinti bontásban. A benzines járművek átlagéletkora 3,7%-kal nőtt 13,9 évre. Dízelautók esetében 4,9%-kal nőtt 12,7 évre a tavalyi év azonos időszakához képest. Az elektromos autóknál 12% volt az átlagéletkor-növekedés, míg a hibrid járművek átlagéletkora változatlanul 4,3 év maradt.

Az elektromos autók esetében a 12% kiugró értéknek tűnhet, de az adat csalóka, mivel konkrét számokban ez a fél évet se éri el: 3,3 évről emelkedett 3,7-re.
A KSH adatai szerint a magyar gépkocsiállomány átlagéletkora 2024 második negyedévében már alulról súrolta a 16 évet, ehhez viszonyítva még a benzines használt autók 13,9 éves átlaga is kiemelkedő adatnak számít.
Lassul az elöregedés üteme
„Bár a hazai autóállomány átlagéletkora tovább emelkedett, a változás nem számottevő, ami kedvező fejlemény. Úgy látjuk, hogy az autópark elöregedésének üteme lassul. Ezt alátámasztja, hogy a hibrid hajtásláncok átlagéletkora nem változott az előző évhez képest, míg az elektromos autóknál mindössze 3,3-ról 3,7 évre nőtt. A hagyományos hajtásláncok esetében is hasonlóan csekély elmozdulást tapasztaltunk”
– emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.
Hiába öregszik az állomány, mégis egyre többen vásárolnának használt gépjárművet, teszi hozzá Márk.
A keresleti trendek is ezt igazolják: az elektromos autók iránti érdeklődés 34,9%-kal, a hibrid autókra érkező megkeresések száma pedig 7,3%-kal nőtt.”