Nem kell feszengeni a motoros védőruhában! A Serpentize alapítójával beszélgettünk
Létezik olyan védőruházat, ami biztonságos, kényelmes és jól is néz ki?
Miért ne lehetne egy motoros védőruházat egyszerre biztonságos, kényelmes és stílusos? Kürti Péter, a Serpentize alapítója szerint nem kell választani ezek között. A márka mögött álló szellemiségről, a tudatos felszerelésválasztásról és a motorozás szenvedélyéről beszélgettünk vele.

Motoros ruha ami véd, kényelmes és jól is néz ki
Kürti Péter hat éve álmodta meg a Serpentize márkát azzal a céllal, hogy a motoros felszerelés egy biztonságos és szívesen hordott eszköz legyen. A védelem, a kényelem és az esztétika egyaránt fontos szempontok a termékek gyártása során.
A védelem “nem lehet pénzkérdés fejlesztéskor”, fogalmaz Péter. Épp ezért a motoros ruhákat CE Level 1 helyett Level 2 szintű, dupla akkora védelmet biztosító protektorokkal tervezik, amelyeket innovatívan állítható pozíciójú tépőzárral fixálnak a ruhákban.
Ugyanakkor a kényelemre, kinézetre is kiemelten figyel a Serpentize alapítója. “Az sem baj, ha egy laikus meg se tudja mondani, hogy motoros ruha van rajtunk” – mondja Péter. Elterjedt nézőpont, hogy mindegy, hogy néz ki a védőruha, az a lényeg, hogy védjen. Péter szerint nincs értelme motorozni, ha annyira szenvedünk, feszengünk a felszerelésben, hogy az inkább kín mint motorozás.
“Élvezzük a motorozást, amihez hozzátartozik, hogy a védelemhez képest kényelmesen vagyunk felöltözve, jól érezzük magunkat a bőrünkben, stílusos darabok vannak rajtunk.”
Szakmai tanácsokkal várják a vásárlókat a Serpentize márkaboltjában
Kürti Péter számára fontos volt, hogy a Serpentize termékeket saját márkaboltban értékesítsék, ahol felkészült eladók tudják segíteni a vásárlókat a legjobb termékek kiválasztásában. A vásárlóknak nem kell követniük a védőruházati trendeket vagy a biztonsági elvárásokat ahhoz, hogy képesek legyenek jó terméket választani. Nem az ő dolguk tudni, melyik könyökprotektor vagy bukósisak fog megfelelően védeni.
“Abszolút jellemző, hogy tanácsokkal látjuk el a vásárlókat. Előfordul, hogy egy-két órán át segítünk a motorosoknak, hogy végül meglegyen a felszerelésük.”
– mondja Péter.
Egy jellemző dolog például, amiben az átlagos vásárló segítségre szorul, a méretválasztás. Péter szerint könnyű beleesni a kezdeti kényelem csapdájába, azaz hogy ha első belebújásra kényelmes a motoros ruha, akkor biztos hosszú távon is az lesz.
Pedig a bőr ruházat, vagy egyébként a bukósisak is, tágul és szinte felveszi a viselője formáját, ezért nagyon fontos, hogy elsőre ne válasszunk túl nagyot.
Ugyanakkor a túl kis méret sem előnyös, mert ha nem kényelmes, és nem hordja szívesen a tulajdonosa, akkor vagy nem fog annyit motorozni, vagy védőfelszerelés nélkül teszi majd.
„A fejlesztésnél és üzletmenetben hatalmas hozzáadott érték a feleségem, Kriszti segítsége is, aki az utolsó cérnáig vizsgálja a termékeket és ötleteket ad komfort, praktikum, vásárlói élmény szempontjából.”
Arany középút, a védőfelszerelésben is
Kezdők gyakori hibája lehet a helyes méretek kiválasztása mellett a túl könnyed védelem, de akár az is, hogy azonnal egy 400 ezer forintos, komolyabb versenysisakot vásárolnak. Mint mindenben, a védőfelszerelésekben is van egy arany középút:
“Nem biztos, hogy elsőre a leges-leges-legprofibb felszerelést kell megvenni, de ugyanekkora probléma, ha a bukósisakból túl olcsót választasz. Be kell lőni, hogy az a dolog már megfelelően védjen, de van egy bizonyos összeg ami felett extra védelmet már nem kapunk. Ezek általában valamilyen szűkebb szegmenst szolgálnak ki, például kifejezetten túra- vagy versenyfelszerelések.” – mondja Péter.
“Két hétig tartott a praktikum”
Kürti Péter nem csak “nyitvatartási időben” foglalkozik motorokkal. Tíz éve kezdett közúton motorozni, meséli.
“Azt gondoltam, tök praktikus lesz a városi közlekedésre egy robogó. Na, ez két hétig tartott, és rögtön rájöttem, hogy ez nem a praktikumról szól, hanem egy élvezeti eszköz. Le is cseréltem egy váltós motorra, és onnantól kezdve megállíthatatlan volt ez a folyamat.”
Ahogy az autós körökben, a motorosok között is vannak, akik pár havonta cserélik a járművüket, vagy 5-6 motort tartanak a garázsban. Péter eddig egy kivételével inkább használt motorokat vásárolt.
A motor kiválasztásának azonban rengeteg szempontja van, például hogy mire fogjuk használni. Nem mindegy, hogy túrázni, városban mászkálni, pályanapokra járni tervezünk vele. Ahogy az sem, mennyire vagyunk tapasztalt motorosok, és milyen vezetési élményre vágyunk.
“Nekem van egy 1200-as motorom túrázásra, mely utassal, megpakolva is kényelmes és egy 125-ös városi motorom. Amikor a nagy motorról átülök a kisebbre, kifejezetten élvezem, hogy lehet dobálni a kanyarokban, mert könnyű és jól kezelhető. Persze az ereje kisebb, de más szempontból ad élményt az embernek.”