• 95 586 Ft
  • D 588 Ft
  • 100 642 Ft

Mennyibe kerül egy átlagos használt autó és mennyit veszít egy év alatt az értékéből?

Megjelent a KSH – Használtautó.hu közös augusztusi statisztikája.

2025 augusztusában tovább emelkedtak az árak a magyar használtautó-piacon: az eladó hirdetések kínálati átlagára 5,5 millió forint volt, szemben a 2024 augusztusában mért 5,3 millió‑val. Az autók közel 90%-át 10 millió forint alatt kínálták, de nőtt a 5–10 milliós és 10 millió forint feletti árkategóriák aránya is. A Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) augusztusi jelentése a havi statisztikai sorozat harmadik része, amely célja, hogy pontosabb képet adjon a magyarországi használtautó-kínálat és kereslet jellemzőiről, alakulásáról.

Színes személyautók sora parkolóban, különböző márkák és típusok egymás mellett, előtérben egy piros, mellette kék és fekete autók.

Mennyibe kerül ma egy átlagos használt autó?

A használt autók piacán hazánkban 2025 augusztusában a megjelent hirdetések

  • 39,3%-a 2,5 millió forint alatti,
  • 26,6%-a 2,5–5 millió forint közötti,
  • 21,0%-a 5–10 millió forint közötti
  • és 13,1%-a 10 millió forint fölötti értékű volt.

2024 augusztusához viszonyítva a 2,5 millió forint alatti értékben autót kínáló hirdetések aránya 2,8%-kal csökkent, míg a 2,5–5 millió forint közöttieké 0,6%-kal növekedett. Az előző év azonos időszakához képest az 5–10 millió forint közöttieké 1,8%-kal, a 10 millió forint feletti hirdetések aránya pedig 0,4%-kal emelkedett.

Az összes hirdetést figyelembe véve idén augusztusban a kínálati átlagár 5,5 millió, az előző év azonos időszakában pedig 5,3 millió forint volt.

Kördiagram a Használtautó.hu-n meghirdetett használt autók üzemanyagtípus szerinti megoszlásáról, 2025 augusztusában.

Az adatok nemcsak az árakról, hanem a kínálat szerkezetéről is pontos képet festenek. A hirdetett járművek fele benzinmeghajtású volt, míg 40,8%-uk dízelmotorral szerelt. Az alternatív hajtások súlya ugyan még mindig kisebb, de növekvő: elektromos autóból 5,3%, hibridből pedig 3,9% szerepelt a kínálatban.

A legnagyobb bővülést az elektromos kategória produkálta: éves szinten 35,0%-kal nőtt a kínálatuk. A benzinmeghajtásúaké 2,3%-kal, a dízelmeghajtású autók száma 4,0%-kal, míg a hibridmeghajtású autók száma 1,7% -kal csökkent.

Kapcsolódó cikk
Kapcsolódó cikk
  • 2025.08.18.
  • 4 perc olvasási idő

A dízelautók átlagosan több mint 40%-kal futottak többet, mint a benzinesek

A különböző hajtású autók életkora és használtsága között is van különbség. A benzinesek átlagosan 14,1 évesek, míg a dízelek 12,4 évesek. Utóbbiak viszont jóval többet futottak: a dízel járművek átlagos futásteljesítménye 222 ezer kilométer, a benzineseké pedig 156 ezer kilométer – vagyis több mint 40%-os eltérés látszik.

Ez a használati szokásokat is tükrözi, hiszen a dízel autókat jellemzően hosszabb utakra, intenzívebb igénybevételre használják.

Szórásdiagram a Használtautó.hu-n meghirdetett gépkocsik életkora és futásteljesítménye alapján, üzemanyagtípusonként, 2025 augusztusában.

A leggyakrabban hirdetett márkák élén továbbra is a Volkswagen és a BMW állnak, a Ford pedig megelőzte az Opelt a harmadik helyért. Ezeket évek óta stabil kereslet jellemzi, nem véletlen, hogy a sorrend alig változott 2024 augusztusa óta.

A 10-es listán a legalacsonyabb átlagéletkora a Kiának (9,3 év), míg a legmagasabb a Opelnek (13,8 év) volt augusztusban. A 2024. augusztusi adatokhoz képest egyedül a Suzuki életkora csökkent 0,3 évvel. A legnagyobb mértékű emelkedés pedig a BMW esetén következett be, amelynek átlagéletkora 0,5 évvel nőtt.

Kapcsolódó cikk
Kapcsolódó cikk
  • 2025.09.10.
  • 4 perc olvasási idő

Mekkora átlagos értékvesztéssel számolhatunk egy év alatt?

Az elemzésből az is kiderül, hogy évente a következő mértékű értékvesztéssel számolhatnak a tulajdonosok: benzinesek 6,9%, dízelek 7,9%, elektromosok 8,0%, hibridek 6,1%. Minden további ezer kilométer megtétele 0,2%-os árcsökkenést eredményez a piacon.

A járművek állapota is jelentős árkülönbséget generál: az újszerű autók átlagosan 27,7%-kal kínálhatók drágábban, míg a sérült példányok akár 58,9%-kal olcsóbbak lehetnek.

Oszlopdiagram a 10 leggyakrabban hirdetett autómodellről Magyarországon, 2025 augusztusában, az átlagos kínálati ár (millió forintban) és az átlagéletkor (években) alapján. A vízszintes tengelyen a modellek szerepelnek: Ford Focus, Skoda Octavia, Audi A4, Kia Ceed, Suzuki Swift, Audi A6, Ford Mondeo, Ford Fiesta, Renault Megane, Audi A3. A kék oszlopok az átlagárat, a zöld gyémánt alakú jelölők az átlagéletkort mutatják. Az Audi A6 a legdrágább, míg a Suzuki Swift a legolcsóbb a listán, az átlagéletkor pedig jellemzően 13–15 év körül alakul.

A 10 legnépszerűbb modell kínálati átlagárának tekintetében a Suzuki Swift emelkedett a legnagyobb mértékben, 9,6%-kal. A Ford Mondeo ezzel ellentétben 10,7%-os csökkenést mutatott egy év alatt. Az életkort elemezve egyedül a Ford Mondeonál figyelhetünk meg stagnálást, míg a többi modell esetén mérséklődés következett be. A legnagyobb visszaesést a Kia Ceed produkálta, 12,9%-kal.

Összességében a 2025. augusztusi adatok szerint az árak enyhén emelkednek, miközben az elektromos autók kínálata dinamikusan bővül, és a hibrid járművek is tartják pozícióikat. A márkák és hajtásláncok közötti különbségek jól mutatják, hogy a hazai piac fokozatosan igazodik a nemzetközi technológiai és környezettudatos trendekhez.