• 95 582 Ft
  • D 586 Ft
  • 100 638 Ft

Folyamatos a kínai márkák térnyerése a használtautó-piacon

Ezek a legnépszerűbb kínai márkák és modellek 2025-ben.

 2025 első hét hónapjában tovább erősödött a kínai autómárkák jelenléte a magyar használtautó-piacon – derül ki a Használtautó.hu legfrissebb, 2024 és 2025 január-júliust összehasonlító adataiból.

Az érdeklődések száma látványosan nőtt, miközben új szereplők is megjelentek a toplistán: az OMODA és a JAECOO a semmiből tört az élmezőnybe. A MG ZS modell iránti kereslet több mint megháromszorozódott, a BYD pedig immár három különböző modellel is képviselteti magát a legnépszerűbb kínai típusok között.

Egy MG márkájú, sötétzöld autó áll egy kiállítótérben, sötét háttér előtt. Az MG is szerepel a legnépszerűbb kínai márkák listáján.

Élmezőnybe érkezett az OMODA és a JAECOO

A két új belépőről, az OMODA 5-ről és a JAECOO 7-ről 2024-ben aligha hallhattunk rendszeresen. Ennek egyik oka, hogy a modellek bevezető ára igen magas, 12–14 millió forint között mozognak. Hiába indultak nulláról, de 2025 első hét hónapjára egyből a 4. és 5. helyen landoltak. Az OMODA 5 átlagára 10,5 millió forint, míg a JAECOO 7 már 13,8 millió forintért cserél gazdát. Mivel szinte újként kerültek a piacra, ezért a két modell esetében a meghirdetett autók átlagéletkora a fél évet se éri el.

A táblázat a top 10 kínai autót listázza, átlagárral és átlagéletkorral a Használtautó.hu 2025 január 1-július 31 között mért adatai alapján. 

Az első az MG ZS modell, 7080000 Ft, 1,9 év.
A második a BYD-tól az ATTO 3, 11662000 Ft, 1,9 év.
A harmadik az MG-től az EHS, 8480000 Ft, 2,6 év.
A negyedik az OMODA-tól az OMODA 5, 10566000 Ft, 0,3 év.
Az ötödik a JAECOO-tól a JAECOO 7, 13800000 Ft, 0 év.
A hatodik a BYD-tól a SEAL, 16611000 Ft, 0,7 év.
A hetedik az MG-től az MG4, 9405000 Ft, 1,6 év.
A nyolcadik az MG-től a HS, 10800000 Ft, 0,7 év.
A kilencedik a BYD-tól a DOLPHIN, 11360000 Ft, 1,1 év.
A tizedik az MG-től az MG5, 9403000 Ft, 1,6 év.

Hogyan változott a BYD kínálata?

A BYD immár három különböző modellel is szerepel a toplistán. Az ATTO 3 mellett a SEAL és a DOLPHIN is egyre népszerűbb. Különösen figyelemre méltó, hogy a márka flagship modellje, a SEAL 2025-ben két és félszer annyi érdeklődőt vonzott mint 2024-ben. Mindezt úgy, hogy az átlagára a 16 millió forintot is meghaladja – ez a legmagasabb érték a listán.

A DOLPHIN középkategóriás villanyautóként 11,4 milliós átlagárral szerepel a toplistán. Ezért az összegért a vásárlók alig több mint 5000 kilométert futott, 1 év alatti autókhoz jutnak.

Miért ennyire vonzóak ezek a kínai márkák?

„Adatainkból jól látszik, hogy az MG, BYD, OMODA, JAECOO és más kínai márkák rövid idő alatt jelentős piaci részesedést szereztek Magyarországon. Sikerük nem csupán az alacsony áraknak köszönhető. Ezek a modellek magas alapfelszereltséget, modern dizájnt és naprakész technológiát kínálnak, gyakran jóval olcsóbban, mint a hasonló méretű európai vagy japán versenytársak” – emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.

„A kínai gyártók gyors modellfrissítései, az elektromos és hibrid kínálat erősítése, valamint az intenzív marketing és országos kereskedőhálózat kiépítése együttesen erősíti a bizalmat és vonzza a vásárlókat. Mindez különösen vonzóvá teszi őket a magyar piacon, ahol sokan keresnek jó ár-érték arányú, felszerelt és korszerű autókat.”

Téged is érdekelnek ezek a márkák? A Használtautó.hu keresőjében márkára és modellre is szűrhetsz: