Bizományos vs. önálló értékesítés: hogyan add el az autódat?
Kereskedésbe vidd az autód, vagy te foglalkozz a hirdetéssel?
Miután megszületett a döntés, hogy megválsz az autódtól, több megoldás közül választhatsz. Feltöltheted te magad a járműved egy hirdetési oldalra, például a Használtautó.hu-ra, vagy beviheted egy kereskedésbe is, ahol meghirdetik helyetted. Összefoglaltuk, mik az önálló és a bizományos értékesítés előnyei és hátrányai, hogy könnyebben dönthess!

Bizományos értékesítés
Az egyik népszerű értékesítési módszer a bizományos értékesítés. Ha ezt választod, akkor csak be kell vinned az eladásra kínált autót egy kereskedésbe. A kereskedés helyetted lefotózza, meghirdeti, intézi a telefonhívásokat és egyeztet az érdeklődőkkel, megmutatja a potenciális vevőknek. Kereskedéstől függően akár gondját is viselik az autónak, időnként járatják vagy kozmetikába viszik.
Ennek a megoldásnak az előnye, hogy nem kell a hirdetés és az eladás adminisztrációjával foglalkoznod és az érdeklődőkkel kommunikálnod. A kereskedés akár hitelintézésben is tudja támogatni a vevőt, aki így komplex szolgáltatást kap. Az eladási árat ugyan te szabod meg, de mivel a kereskedők napi szinten ezzel foglalkoznak, tudnak tanácsot adni, milyen áron lehetne gyorsabban eladni a járművedet.
A bizományos értékesítés legfőbb hátránya, hogy pénzbe kerül. A szolgáltatás díja kereskedésenként változhat, de a sztenderd körülbelül az autó árának 5%-a, vagy 150-300 000 forintos fix díj ami eladást követően fizetendő.
A kereskedés akkor tudja hatékonyan értékesíteni az autód, ha előre leadod a helyszínen, hiszen akkor az utcáról betoppanó érdeklődők is megnézhetik előzetes egyeztetés nélkül – így viszont nem tudod azt használni.
Ha valaki extrovertált személyiség jó értékesítői vénával, annak azt is érdemes megfontolnia, vajon személyesen könnyebben meg tudná-e győzni az érdeklődőket, mint a kereskedő, akinek nincsenek első kézből származó élményei, történetei az autóról.
Önálló értékesítés
A másik lehetőség, ha úgy döntesz, te magad értékesíted az autód. Ez jó döntés lehet, ha már tapasztaltabb vagy az autó adásvételekben, szeretnéd jobban kontrollálni a folyamatot, fontos hogy a teljes eladási ár a zsebedben maradjon, vagy nem teheted meg, hogy leadd az autód egy kereskedésben.
Ha te magad értékesíted az autód, te döntheted el, hol hirdeted azt meg. Azt javasoljuk, hogy egy autókra szakosodott hirdetési portált válassz, mint amilyen a Használtautó.hu. Hiszen a közösségi média oldalakkal ellentétben itt direkt autókat kereső, vásárlásra készülő felhasználók böngésznek, így nagyobb eséllyel kerül releváns érdeklődők elé a hirdetésed.
Tudtad? A Használtautó.hu-n meghirdetett járművekre 2024-ben 7 348 000 érdeklődés érkezett!
Magánhirdetőként teljes kontrollod van az autóhirdetés szövege és fotói fölött, eldöntheted milyen extra kiemeléseket szeretnél használni, hogy még több felhasználó elé kerülj, és első kézből nézegetheted a hirdetésed statisztikáit a Használtautó.hu admin felületén.

Az önálló értékesítés a leendő vevő szempontjából azért lehet jó, mert minden kérdését felteheti a tulajdonosnak – te pedig személyes tapasztalatból válaszolhatsz neki. Az objektív tények mellett meggyőzheted sztorikkal, a vezetési élmény részletezésével. Magán eladóként nincs “nyitvatartásod” amihez az érdeklődőknek igazodnia kell. Egyeztetés kérdése, mikor és hol nézhetik meg vagy próbálhatják ki a kocsit.
Akár a bizományos, akár az önálló értékesítést választod, sok sikert kívánunk az új tulajdonos megtalálásához – és bízunk benne, hogy a következő autódat is a Használtautó.hu-n keresed majd. Ha a vásárláshoz keresel tippeket, böngéssz a “Vennék” menüpontban található cikkeink között!